Tiden går...

....väldigt fort. Det var inte länge sedan det var snö ute och mörkt på morgonen när klockan ringde och man skulle till jobbet...och nu början temperaturen vara runt 20 grader varje dag och dagarna är långa och ljusa....sommaren är här med andra ord! Har varit i Sverige ganska mycket det här året. I Skåne över påsken, sedan i Stockholm en vecka i maj och några dagar i juni. Köpte en hoppborg till Alice som sedan gick sönder....



Snart ska jag tid igen :-) Har semester 18 juli-9 augusti, tre veckor, sweet :-) Har precis köpt en Interrailkort, ska åka tåg dit. Jag och syrrorna har hyrt en stuga i Småland, så det bli att vara där först i en knapp vecka. Sedan får vi se. Ska upp en tur till Stockholm också...sedan vill jag hinna med att resa lite i Europa också. Detta är mitt fjärde Interrailkort. Älskar att åka tåg, det hör sommaren till. När jag var lite åkte vi alltid till Fjällbacka med tåg, var mysigt...hyrde hus i några veckor, sprang på klippor och badade i saltvatten, härligt.

Från det ena till det andra. Har blivit beroende av Cityakuten, kollar på 12:e säsongen nu (har inte sett den första ännu, men alla andra). Såg det absolut sista avsnittet när det gick p¨å TV3 när jag var hemma i juni. Här är mina "Bästisar":


På jobbet går det hyfsat bra. Har mer att göra nu, vilket är skoj. Imorgon ska jag vandra med en jobbarkompis och hennes pojkvän, ska bli trevligt, har faktiskt inte sett så mycket av alperna när. Under pingsthelgen reste jag i väg lite i västa Schweiz, var i Lausanne, Montreux & Geneve:

Olympiska muséet, Lausanne. Var verkligen sevärt! Här finns OS-medaljer från alla OS!


Montreaux var en fin liten kurort vid Genevesjön...här finns ett coolt slott som jag tog en titt i...


Geneve var också kul att komma till igen, hade inte varit där på nio år. Lärde känna några killar och tjejer i 20-25-årsåldern som tågluffade. Kände mig ung igen :-) Vi spelade drinking games och gick ut på pingstafton (allt var inte öppet) till tre....var kul!


The "King of pop" Michael Jackson är död...tragiskt att bara bli 50 år, men hans musik lever ju kvar. "We are the world" kommer jag ihåg...sjöng en bit solo av den när jag var 15...just raderna "we are the world, we are the children...." Annars gillar jag "Heal the world".
http://www.youtube.com/watch?v=sm-TlW9gXmk

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback