Lioness cup, Tessin och seriestart

Idag är det veckan bästa dag, SÖNDAG! Första dagen på länge jag är hemma och vilar mig, skönt. På lördagen förra helgen var jag med Xavi i Mulhouse, nära Basel, men i Frankrike. Det regnade rätt mycket med vi hade det ändå mysigt. Vi gick på ett historiskt museum där, åt på en kinarestaurang och såg en utställning i en kyrka. Åkte hem på kvällen eftersom vi hade turnering med innebandylaget förra söndagen, 14 september. Jag är rätt nöjd, med både min egen och hela lagets insats. Spelade back nästan hela tiden, ett mål framåt och inga insläppta bakåt i vår femma. Spelar med en mycket duktig och rutinerade spelare i försvaret, hon hjälper mig mycket. Men jag har fortfarande mycket att lära, framförallt uppspelsvarianter och känsla för när man kan gå på offensiven och nära man ska avvakta. Men det kommer nog med tiden! Vi vann iallafall våra gruppspelsmatcher med 4-0 och 3-1 tror jag. I semin blev Piranha Churs U21 lag för svåra för oss, de förde spelet och spelade ut oss rätt rejält, men vann bara med 1-0 (på ett surt självmål) tack vare Angie, vår duktiga målvakt som så sent som förra säsongen var andramålvakt bakom Andrea Koller i Zug United. Matchen om tredjepris vann vi på straffar. Här är vi som var kvar och städade upp cafeterian:


Känner mig inte helt i form ännu, men det kommer med tiden, hoppas jag. Sluta vill jag inte även om jag inte är helt motiverad, innebandy känns som en livsstil jag vill hålla på med på något sätt, även om det känns motigt ibland.

I går bar det av till Tessin för ett Gokart-event med jobbet. Killarna brände på till upp till 140 km/h, så jag vågade inte testa. Men det var underbart att komma söderut, där sommaren forfarande hägrar. Över 20 grader varmt, solen på oss och vi blev bjudna på grillmat....sommarens första grillning för mig, can you believe it ;-)



Jag och Beat stressade dock hem redan med tåget 16.02, han ville hem till sin flickvän och jag ville till seriepremiären, Fb Riders-Red Ants....Beat på tåget hem:


Han är en trevlig kille, verkligen! Har tagit Xavis plats på kontoret....

Matchen då? Värt att missa en halv dag i Tessin för en daminnebandymatch i en hall utan riktig läktare, musik, etc? Svar: Både ja och nej! När ska schweiziska förbundet införa KRAV på matcharenorna, liknande som det finns i Sverige? Är det högsta serien måste arrangemangen vara professionella! När jag kom till Schweiz för snart ett år sedan såg jag samma seriematch, då ett helt fantastiskt arrangemang i en mycket fin hall. Igår fanns ingenting av det kvar. Vad var då bra? - Riders gjorde trots allt en fin insats, de har ju tappat sin stortjärna Petra Niemenmaa till just Red Ants. Tror Red Ants har en bra chans att ta tillbaka guldet till Winterthur denna eller nästa säsong. De har många unga, lovande spelare som de nyblivna U19-världsmästarna Julia Suter, Alexandra Frick men också den tekniska playmakern i försvaret, Silviana Nötzli bakom superstjärnan Petra Kundert, som stod för ett hattrick. Första målet var rena trolleriet...andra en snygg komination från högerkanten, hoppas vi får se henne i landslaget igen.

Var hemma sent igår....problem med byggen i stan....som sagt, skönt med söndag....


Hade inte blixten på....ingen bra bild!

Positiva saker inom den schweiziska innebandyvärlden. Både förbundet och unihockey.ch har fräschat upp både design och funktionalitet på sina hemsidor:

http://www.swissunihockey.ch/weblounge/ Dynamiska menyer, ger mycket bättre översikt

http://unihockey.ch/cgi-bin/seite.pl
Snygg fräsch design, intressant med längre texter!

När ska de svenska motsvarigheterna bjuda på samma uppsving?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback