Höstplaner med blandade känslor

Nu känns det som sommaren börjar ta slut....och det känns helt okej faktiskt. Hösten är ju fullspäckad av trevliga och (mindre) roliga händelser:

  • Igår var jag på bio och såg Mamma Mia! Vilken upplevelse. Fick lite hemlängtan när jag såg båten med svenska flaggan på....
  • I helgen bär det av till Freiburg i Tyskland. Efter sommarens härliga tågluffande har jag fått igång min reselust igen. Vill att den känslan ska finnas kvar även när löven börjar falla, regnrusket infinner sig allt oftare och mörkret ta vid. Ska också passa på att resa eftersom Schweiz har ett så bra läge, nära till allt.
  • Innebandysäsongen...nu vill jag egentligen skriva hurra hippie ho vad skoj...men nu känner jag inte så. Det känns tugnt på planen och lika trist när det går bra som när det går dåligt....vill helst sluta men då ångrar jag mig senare.
  • Saknar att ha en tränare. Spelar i ett bra lag men det snackas mycket hur man ska spela och si och så....vill bara låsa in min fatpipe och unihoc, låsa nyckeln och aldrig ta i en klubba igen....
  • Usch vad trist det lät...men i livet finns så mycket mer: skaffa barn, hitta en trevlig soul mate och fördriva tiden med, njuta av livet helt enkelt....
Roligt är att en gammal kompis hörde av sig och vi ska resa i helgen och var på bio igår....trots min brist på lust av spela kommer jag ändå träna imorgon....att vara i Schweiz utan att hålla på med innebandy känns onödigt...då kunde jag lika gärna bott på Irland där man iallafall haft ett hav att blicka ut över....

Nej men det kommer att bli kul....snart EFC i Winti....grannhallen där jag tränade förra säsongen. Och sedan sätter ju elitserien och SML igång....och turnering nästa helg....träningsmatch imorgon förresten tror jag....har ingen koll....dags att vakna....!

Såg Heineken cup i Chur i söndags. Daniel Calebsson blev bästa center....han är grym! Dåligt foto men iallafall:



Har bokat biljett till Adrians och Tims dop i Stockholm och i samband med det fått ledigt några dagar...då får jag träffa min älskling Alice....ska bli gudmor till Adi också ;-) Har en liten Stockholmstjej och en Skånekille som gudbarn...



7-11 november är flyget till Stockholm bokat...och om mindre än två veckor kommer min mammi och hälsar på....vad skulle jag gjort utan familjen ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback