Freiburg, strömavbrott och Chrome

Helgen blev härlig. Jag och Xavi fick två bra dagar i Freiburg am Breisgau i Södra Tyskland, Baden Würtemberg. Solen sken på oss på söndagen. Lördagen var helt okej också. Det blev sightseeing, ausgang med lokalt öl, Ganther (gott!), vandring på Schlossberg, som påminde en del om Uetliberg.



Vi gick längs den här "floden" i en timme till vandrarhemmet som enligt lokala turiskbyrån skulle ligga 20 minuter gångväg från centrum. Tji fick vi!



Freiburg var en mysig liten stad med en fin katedral och massa mysiga gamla kullerstensgator. På Schlossberg gick vi runt några timmar och upp i ett torn, 443 meter över havet:



Idag (onsdag) gick allt fel på jobbet. Hos en kund var allt nere, hos en annan kunde jag inte logga in...sedan fick vi strömavbrott i några minuter vilket förställde våra brandväggar. Ett jäkla liv. Sedan fick jag skäll för att det gick för långsamt. Som om inte det var nog, efter det kom riktiga chefen och läxade upp mig för vi laddat ner
Chrome.
De andra fick bara en vänlig tillsägelse. Och innan hemgång fick jag min daily reminder att fylla på vår vattenslukande wasserwand och ytterligare ett meddelande med röd text att det är strängt förbjudet att ladda ner Chrome och andra program. Ett perfekt slut på en dag då allt gick fel. Imorgon är en annan dag, 11 september....kan den bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Madde

Tråkigt att det blev en dålig dag på jobbet. Hoppas det är bättre i dag trots datumet. Du verkar ha haft en fantastisk helg. Vem är Xavi? Gröna löv på träden har ni där nere fortfarande. Här blir det höst i rasande fart. Kram

2008-09-11 @ 13:35:32
Postat av: Bella

Här börjar hösten ocksa sätta fart...men till helgen ska det bli fint, 19 grader i Tessin dit vi pa jobbet ska imorgon lördag.



Xavi jobbade pa mitt jobb i en vecka, sedan slutade han. Han fick ett nytt jobb...



Njut av hösten i Finland. När jag flyttar hem till Stockholm ska jag hälsa pa dig :-) Kram//

2008-09-19 @ 17:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback