München!

I helgen var jag och X i München. Två soliga dagar i parker, Olympia-byn och i stan:



Ett slott....mycket fint, med en gigantisk slottspark....



Kinesiska tornet i parken Englischer Garten....


Jag där jag trivs som bäst...bland massa öl...det lokala ölet Hofbräu var gott!


Englischer garten...en stor mysig park med en liten sjö!

Olympiabyn med Olymic tower, stadion och sjö!


Rådhuset....

München var helt klart värt ett besök! Vill åka dit igen....men helst vill jag hit:

(Sthlm = världens vackraste stad)

Har sett San Francisco, New York, Boston, Chicago, Sarcamento, London, Paris, Florens, Venedig, Barcelona, Budapest, Wien, Köpenhamn, Berlin, Zürich, Bern, Dublin, Amsterdam....men finast är Sthlm...

Ska dit 7 november! Sedan tillbaka hit...jobba till jul....vara ledig 20 dec-4 januari...åka tillbaka och sedan stanna här ett tag till...men sen till Stockholm...

Har haft en superjobbig vecka...klarar inte jobbet. Börshandlarna ringer, snackar CH-tyska och jag kan inte fixa jobbet....det funkar inte.....ska få ett bra avslut sedan hem....! Måste fixa jobb, lägenhet & nytt innebandylag...ordnar det sig?


Kommentarer
Postat av: Madde

Hoi! Du ser ut att ha haft en jättebra helg. Jag har en gammal klasskompis som bor i München. Det ser fortfarande så somrigt ut där nere.



Klart att allting ordnar sig. Ta en sak i taget bara och låt det ta sin tid. Du är ju ung!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback