Mamsan på besök

Förra veckan blev riktigt härlig, eftersom jag var ledig två dagar. Mamma kom med planet från Köpenhamn på onsdagseftermiddagen. Sedan spenderade vi fyra dagar i Zürich, på Zürichsee, i Rapperswil, Winterthur, Luzern och Schaffhausen.


Skulle egentligen få med utsikten där vi står utanför Grossmünster-kyrkan, men den kom inte med...



Här är vi på väg till Rappi, en stad jag har goda minnen från, jobbade där sommaren 2001...



Gick på Schweiz längsta träbro där och solen sken på oss, härligt!


På lördagen åkte vi till Luzern och shoppade lite....det blev en klocka bland annat.



På söndagen drog vi till Schloss Laufen am Rheinfall...promenerade därifrån till Schaffhausen....


...längs floden Rhein....så skönt att slippa kontoret och få va ute hela dagarna...

Chefen har semester nu i två veckor men det betyder tyvärr ingen semester för oss. Har så mycket funderingar över mitt jobb här...vet inte om jag vill fortsätta eller inte....men till julen ska jag försöka va kvar. Den som lever får se :-)

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad kul med besök! Vilka härliga höstbilder från Schweiz.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback