Fribourg, Locarno och: aj, aj, aj

I helgen åkte jag på två dagsutflykter helt själv. Hade aldrig varit i Fribourg, så jag ville dit. X har sagt att det är Schweiz finaste stad, kan jag kanske inte hålla med om, men mycket vacker och speciell:


Lite som att vara i en en Harry Potter-film...höga broar, gotiska byggnader...här promenerade jag upp och ner i de branta backarna...shoppade i den lilla stan som har 32.000 invånare. Köpte ett par byxor på H&M, två tröjor på Espriit och dop- och barnpresenter till "4-lingarna" där hemma...ska dessutom fixa ngt till en kompis son också. Alla har barn, det är inte klokt!

På söndagen åkte jag till soliga Locarno! Åt en sagolikt god glass, italiensk pizza och drack iste...


På denna stranden satt jag och pratade med familjen hemma i Skåne som satt inne pga spöregn...


På kvällen innan jag skulle åka hem åkte jag upp med en linbana till Madonna del Sasso, en valfärdskyrka, mycket vacker och en otrolig utsikt över sjön:


Snipp snapp snut...så var sommaren slut! Tja, det är ju snart november så jag klagar inte på att det blir kyligare...däremot börjar jag bli galen på att bo så här trångt! 15 kvm är mitt rum! Damsög just och var tvungen at lyfta mina klubbor under tiden och då slog jag huvudet i garderobsdörren, aj aj aj! Jag behöver mer plats! Har ingen plats för någonting! Vill dessutom ha ett badkar! Men eftersom jag inte vet hur länge jag ska stanna vill jag inte flytta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback