aldrig mera winterthur & rennweg (kanske undantag för ec?)

Det blir ingen onsdagsträning i Winterthur för min del. Vissa incidenter ledde till att det inte blir sa. Orkar inte ga in pa varför. Men det finns ju fördelar, slipper betala CHF 219 varje manad för att aka tag i hela ZVV. Slipper komma hem 23.00-00.00 och byta tag / tram / buss hela kvällen.

jo men vad hände? - Jag spelade jäkla juste hela tiden. Annat var de pa Seuzi cup, kanske gillar de mig inte därför ;-) I slutet av träningsperioden hade jag en försvarsspelare pa mig, vi kan kalla henne fxxxxx. fxxxxx är nära mig, jag vet inte var....jag har klubban och bollen, bada händer pa klubban. När jag försöker skjuta lyfter jagf armbagarna som man gör och olyckligtvis träffar jag fxxxxx med ena armbagen i ögat. Hon far ont och gar av. Jag spelar vidare. (Inte snällt, kom jag pa). Sedan skriker en till mig, vi kan kalla henne Fxx: "Passar det inte kan du ga! Jag du har förstatt vvad jag sägt!!" Jag gar, säger "cio zäme" och gar upp till fxxxxx i omklädningsrummet, ber om ursäkt kollar att allt är ok, hon skriker: "Isabella vi vill verkligen att du inte kommer mer till var träning". Sedan säger jag att jag att hon slipper se mig mera och jag ber om ursäkt igen. Hon säger att det är ok. Sedan gar jag. Pa taget hem blir jag ledsen saklart, grater säkert för femte gangen detta ar pga denna hemska sport jag utsätter mig själv för. Ringer hon som har hand om träningen, far tag i hennes man som tur är, han är snäll och tröstar mig.

Far lägga in ngt annan träningsform istället, kanske gym eller springa själv pa onsdagar. Eller sa far vi ihop ett plausch-lag med Red Ants 2, det snackades om det pa sista träningen för en vecka sedan. Ikväll kommer tva lagkompisar och provtränar, blir roligt att fa med lite folk. Har fatt min licens nu sa det är nog säkert att allt funkar med transfern denna gang. Sedan hoppas jag att jag stannar, vill inte byta lag hela tiden! Med VBK fick jag lite kontinuitet iallafall, blev ju drygt tva ar där. 

slutet gott allting gott, nu slipper jag winti och ostschweiz, tack & lov, forza Zürich :-)
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Det är någon mening med allt som händer. Det tror jag i alla fall. Det finns inget ont som inte för något gott med sig. Ha det bra!

Kram

2008-05-30 @ 22:22:05
Postat av: Bella

Jag hoppas det, tror också på ödet....ibland önskar jag att jag hade pojkvän och två barn också så jag inte hade brytt mig om innebandyn så mycket!

Sitter på ett blåsigt hotell vid A3:an i Zürich...Internet funkar inte. Ha det bäst i Finland! kram mitenand ;-)

2008-05-31 @ 15:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback