Tim, Alice & semester- och (för)säsongstankar

Igår köpte jag en present till min nyfödda systerson. Det blev ett Puma-set a la Schweiz landslag. Här är Alice med sin gulliga lillebror:



Som ska heta Tim Simon Valter Rådevik. Här är han igen:



Vilken sötis! Jag längtar efter att få träffa honom.

Annars längtar jag till min semester. Mindre än tre veckor kvar. Robert kommer 25 juli. Anländer 18:40 på Zürich Flughafen. Får åka direkt från jobbet. Jobbar alltid till 18.00 på fredagar. Sedan åker vi först till Lugano / Tessin, vidare till Italien (Pisa och någon ort till vid den italienska medelhavskusten). Stannar där några dagar. Sedan Monaco och ca en vecka i Spanien. Blir Barcelona och Valencia samt södra spanska medelshavskusten. Är nyfiken på Spanien! Har aldrig varit där. Längtar efter havet. Ska bli underbart att tågluffa, bada, sola och gå runt på mysiga gator och gränder i Schweiz, Italien, Monaco och Spanien i två veckor. Känner att jag behöver det efter att ha jobbat utan semester i snart åtta månader.

Fast jag ser framemot hösten också. Ny säsong! Såg inga herrmatcher här förra året. Ska ta igen det nu och kolla på GC och kanske HCR. GC:s hemmahall är nära där jag bor. Men jag ska också kolla på de viktigaste matcher i dam-SML då Zürichlagen Red Ants & Dietlikon spelar. Sedan blir det lite matcher själv också med Zürich Floorball Lioness. Träningshelg med Bülach Floorball en helg i mitten av augusti, Lioness Cup 14 september och seriepremiär i Zentrumhalle i Urdorf precis utanför mitt kontorsfönster vid Spitzacker femte oktober.

Idag då? Ska vila mig efter en lång jobbvecka. Handla mat, kanske klippa mig, köpa Desperate Housewives-kollektionen 3....njuta av helgen helt enkelt och kolla in hotell / vandrarhem till semestern. Sommaren är kort, så bäst att njuta av nuet :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback