En regning söndag

I fredags kväll på väg hem från jobbet hamnade jag mitt i åskvädret som vanligt. Som tur var kunde jag gömma mig under ett busshållsplatstak vid Neubühl under det värsta ovädret...men sedan dess har det regnat...hela helgen. I torsdags passade jag på att bada. Härligt, jag älskar Zürichsee! När man badar ser man alperna på distans på ena sidan och staden på andra. Annars saknar jag EM-stöket lite. Det var som en enda stor fest. Jobbet gick man bara till per automatik, medan allt fokus var på Torres, Zlatan, Frei och de andra superstjärnorna. Det sägs att regnet öste ner hela EM. Men det är inte sant! Såg till exempel Spanien-Ryssland i bästa väder i Oberer Letten när HB. Det regnade i Österrike där matchen spelades, men inte här i Zürich. Italien-Spanien är ett annat exempel, superväder. Såg vid Sihlcity. Har inga fantastiska bilder att bjuda på men de bästa bilderna har man i minnet (ni som sett "En underbar dag" men bland annat Ethan Hawke vet vad jag menar).

Men väl en bild på Timmy, min systerson...vars storasyster Alice snart har födelsedag (19 juli). Vill fixa present idag men allt utom HB är stängt. Timmy har jag inte sett i verkligheten, så jag kan bara drömma om hur han ser ut. Men söt är han, tror jag:



Vad ger man till en tjej som har allt? Förra året blev det en mjukis-Diddlina och en Schweiz-tröja. Innebandyklubbor har hon så det räcker. Hon älskar bollar, så kanske, en handboll?

Nu är det mindre än två veckor kvar! Ska bli skönt att lämna regn- och åsklandet och få bada i medelhavet. Kan inte vänta på 30-graders värme, ljuva sandstränder, mysiga utekaféer och storstadsplus. Ska bli underbart, fantastiskt och otroligt skönt! Viva Espania!

Igår bakade jag kärleksmums och kollade på Bridget Jones filmerna. Idag blir det Syriania med min favoritskådespelare Matt Damon. Och sedan ska jag bara härda ut i tio arbetsdagar till för att sedan bege mig söderut....life is great :-)

Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken söt kille han verkar vara. Alice är säkert stolt.



Du har det bästa kvar av sommaren när du har semestern framför dig. Ha det riktigt bra!



Kram

2008-07-14 @ 22:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback