På Kastrups flygplats

Jaha. Nu sitter man här och väntar på planet till Zürich. Klockan är 12.19. Planet flyger iväg 14.49. Hellre vänta än att stressa in i den sista minuten....

image9
Den som väntar på ngt gott....väntar väl aldrig för länge. Detta är för övrigt St.Moritz.
Fick inte jobbet där, men vem vill jobba i en rökig pub bland massa fulla engelsmän som sörjer EM-floppen?

Vädret är dåligt. Och jag gillar inte att flyga. Vilket betyder turbulence....vilket jag inte uppskattar. Föredrar tåget, men ni som är ekonomer vet vad jag talar om: KOSTAD = tid, pengar & möda. En enkel kostnadskalkyl säger att det inte är värt att lägga 20 timmar på en railtour ner till Traumland Schweiz.

Väl där ska jag hämta mitt kontrakt hos min kompis som jag bott hos en tid, sedan åka till mitt nya hem vid Zürich See. Gillar vatten, hav eller sjö spelar ingen roll.

Igår var jag på Lidingös soptipp med min svåger och sågade itu gamla MIO och IKEA-möbler och slängde dem. Skönt att bli av med gammalt skit.

Min tredagarstripp i Sverige var ingen artighetsvisit precis.

Andra dagen ägnade jag bland flyttlådor. På kvällen siktade jag in en träning vid Brommaplan, åkte dit, 3 timmar fram och tillbaka. Ingen träning. Bara KTH där, mitt exlag, som inte såg ut att vara så många, men jag drog till Maccedonken som min andra svåger kallar stället och åt "mat". Gott!

Ja och sen igår. Träffade en trevlig killkompis, såg en match i elitserien. Vädret var hemskt. Skönt att komma till lägenheten. Kvar var jag, sängen och ICA-affären som stänger 20.00 var öppen. Så jag unnade mig lite god mat, dvs creme fraiche, avocado & räkor. Lite svenskt lösgodis blev pricken över i:et och lite serie A-fotboll....

Sov sen gott och nu är jag snart hemma och imorgon första dagen på jobbet! Just det, såg idol i fredags och träffade Alice, min systerdotter. Hon är söt!

image10

Ville inte ta nya bilder på henne, hon gilllar inte att bli fotad, så en gammal bild får duga.
Ja tiden går fort när man har roligt! När något slutar börjar något nytt! Det var på tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback